Kutsal Kadın Topraklarındaki Dost Kadınlar...


Memleketimizde “Kadın düşmanlığı” adına söylenenler, bir kaç artiz entelin kendine huysuz ve tatsız ama aynı nispette güçlü kadın şekli vermek için kullandığı söylemlerden ileri gitmedi. Ki bu enteller de aslanlar gibi sapına kadar kadın düşmanı kadınlardı. Teoride iyi olan yurdum çokbilmişleri pratiğe gelince damarlarımıza nüfuz etmiş mahalle karısı kültürümüzün etkisiyle kadını direkt olarak vasat kültürel çarkımızın kendi ile kıyas dişlisi, rakip mekaniği ve töz düşmanlığının endirekt dışavurumu olarak gördü.
Bu yüzden kadın arkadaş kurumu hakikaten kolay iş değildir, bizim gibi ataerkil topraklarda erk kavramını hasarsız götürerek sağlıklı kız arkadaşlıklar kurmak. Otomatik Portakal filmi örneğinde olduğu gibi: Suça maruz kalmak insanı iyi insan yapmıyor, o suçun uygulayıcısı haline getiriyor;tıpkı erkek egemen kültüre maruz kalmış kadınların erkek egemen sisteme hizmet ederek erk yamukluğunun öfkeli hizmetkarları olduğu gibi.
Kendimi bundan muaf tutamayacağım.Ama inanınız bendenizin mahalle karılığı daha şey;bakışlarında dimdirekt, şüphe ile sorgulamayan gözbebeklerinde sevgi ışıltıları barındıran, davranışlarında hesap olmayan ve netlik ayarları iyi yapılmış kadınlarla hiç bir arazım olmamıştır.
Aylin Aslım da bu kadınlardan biridir:Her zaman ve sonuna kadar kadının yanında (öyle lafta, şekil olsun diye değil; has be has destek olmak, motive etmek için;) lafı eğip bükmeden direkt söyleyen, öfkesini blok olarak yaşayan (gerçi şimdilerde kırkına bastı, öfkesinde daha bir ağırbaşlı olduğunu gözlemliyorum,) erdemli yaşamaya çok kıymet veren ve bu değerlerle üretim yapmayı kutsal sayan, aslan gibi kadınlardandır @aylinaslim Koççum benim❤
Bu röportaj beni düşüncelere sürüm sürüm sürükledi. Rahmetli anneciğim (şu rahmetli annem lafını da bir türlü hazmedemiyorum; hem onun yokluğunu kanıksamak, hem de artık anneli bir insan oluşu çok gerilerde bırakmak gibi geliyor;) Aylin'i televizyonda bir kez seyretmişti. Bir müzik programında ben de dahil, sevdiği kadınları, sevdiği yazarları, o kadar olduğu gibi, rolsüz, tasasız anlatıyordu ki, "Ayça, Aylin Aslım diye bir kız var, o ne kadar tatlı ve sağlam bir çocuktur öyle" dedi. Ki, annem kimseleri öyle seven biri değildi. Dolayısıyla Aylin biraz da annemden yadigar. Onun sevdiği insanlar biraz da miras kaldı bana; kutsal topraklarımın güzellerinden.
İşte ilk etapta benim kutsal topraklarımın yadigarlarıyla yapıyorum röportajlarımı.
Aylin ile yaptığımız samimi, içten, güzeller güzeli sohbeti dinlemek için patreon.com/radyokaravan'a üye ol. İşin ne.

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Yeni nesil katılımcı Türkçü sözlük.
    Kayıt ol, yazar olarak başla!
    https://gokkurtsozluk.com

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim. Sizleride sayfalarıma beklerim.

    chat

    mobil sohbet

    radyo sohbet

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim. Sizleride sayfalarıma beklerim.

    Sohbet kanalları


    YanıtlaSil
  5. Türkiyenin en Thank you admin Canlı Sohbet odaları

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar